دو سیستم تقویم اصلی در سراسر جهان وجود دارد: تقویم خورشیدی و قمری. تقویم خورشیدی در جهان محبوب تر است، در حالی که مسلمانان تقویم قمری را دنبال می کند.علیرغم استفاده اکثریت از تقویم خورشیدی، چرا مسلمانان تقویم قمری را دنبال می کنند؟ در مقاله زیر تلاش می کنیم منطقی به این سوال پاسخ دهیم که چرا مسلمانان تقویم قمری را دنبال می کنند؟

ما آگاه هستیم که طبق تقویم خورشیدی هر ساله ماه در همان فصول مربوط به آن محل قرار می گیرد.به عنوان مثال، ماه های تیر، مرداد و شهریور در شمال آسیا همیشه تابستان است، در حالی که ماه های مهر، آبان وآذر همیشه ابری و باران خواهند بود.

دی، بهمن و اسفند همیشه زمستان خواهد بود.در صورتی که در تقویم قمری هر ماه در طول سال در گردش می باشد.در تقویم قمری در سال های مختلف، ماه ها در فصل های متفاوت قرار می گیرند.

تقویم قمری حدود ۱۱ روز کمتر از تقویم خورشیدی است.بنابراین، هر ماه تقویم قمری ۱۱ روز قبل از آنچه که در سال گذشته خورشیدی اتفاق افتاده است رخ می دهد.بنابراین، در حدود ۳۳ سال قمری، انسان تمام فصل های مختلف را برای یک ماه خاص تقویم قمری تجربه می کند.

این بسیار مهم است، زیرا فعالیت های سالانه یک مسلمان بر اساس تقویم قمری است. بعضی ماهها مانند ماه رمضان و حج برای مسلمانان بسیار مهم هستند.در طول ماه رمضان، مسلمان باید در طول روز از خوردن و نوشیدن پرهیز کند از طلوع خورشید تا غروب خورشید.اگر ماههای اسلامی براساس تقویم خورشیدی در فصول مختلف تنظیم شده باشد، افرادی که در برخی نقاط جهان زندگی می کنند در تابستان در ماه رمضان خواهند داشت و در سایر نقاط جهان زمستان خواهد بود.

بعضی مسلمانان باید همیشه مدت زمان بیشتری را روزه دار باشند به خاطر طولانی بودن روز، در حالی که دیگر مسلمانان برای مدت کوتاهی روزه دار هستند چون روزها کوتاه می باشد و روزها سریع تر شب می شود.

اگر فصل ها تغییر نکند، مسلمانانی که در برخی نقاط جهان زندگی می کنند ممکن است احساس کنند که در طول زندگی خود در معرض زحمت بیشتر هستند.

به همین دلیل است که مسلمانان تقویم قمری را دنبال می کنند. به این ترتیب، هر مسلمان می تواند از تمام وقایع مذهبی مانند رمضان و حج در هر فصل در طول ۳۳ سال زندگی لذت ببرد.

برای خرید فیش حج با ما تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *