قبل از هرگونه توضیحی این سوال مطرح خواهد شد فیش حج چیست؟ به طور کلی باید گفت فیش حج سپرده بانکی و یک قبضی میباشد که متعلق به بانک های ملت و ملی است. این فیش به عنوان ودیعه حج عمره و تمتع محسوب میشود. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات جامع تری را به شما عزیزان ارائه دهیم.

فیش حج چیست؟

رفتن به حج و به جا آوردن مناسک حج آرزوی بسیاری از مسلمانان میباشد که دوست دارند حداقل یک بار به این سفر مشرف شوند. همانطور که میدانید برای حج عمره در زمان ذی الحجه برای حج تمتع ظرفیت عربستان سعودی محدود شده و در سالهای گذشته بیشتر مقامات ایرانی اقدام به ثبت نام کردن برای حج همان فیش حج پرداخته اند تا کسانی که قصد سفر به حج را دارند با رعایت کردن اولویت به این سفر واجب بروند. رسیدی که مردم هنگام پرداخت ودیعه سفر حج، عمره یا تمتع از بانک دریافت می کنند معمولاً فیش حج نامیده می شود و این رسید باید تا زمان سفر حج نگهداری شود. 

پس از فرا رسیدن سفر حج، پس از ارائه این فیش، پرداخت باقیمانده هزینه سفر و ثبت نام در دفاتر حج و زیارت در سراسر کشور، می توانید برای سفر حج عمره یا تمتع اقدام کنید. در حال حاضر فرایند و ثبت نام فیش حج پذیرفته نمیشود و متوقف شده است. کسانی که میخواهند به حج بروند و اقدام به ثبت نام نکرده اند یا دیر اقدام کرده اند و تصمیم گرفتند می توانند از کسانی که به خرید و فروش فیش حج می پردازند کمک بگیرند و از آن ها فیش حج خود را دریافت و خریداری نمایند.

 

چگونه می توانیم فیش حج را خریداری کنیم؟

تنها راهی که میتوانید به سفر حج مشرف شوید و فیش حج تهیه کنید خرید آن میباشد که شما عزیزان میتوانید با مراجعه به وب سایت www.fishehaj.org  ایر راه را به راحتی به پایان برسانید. قیمت خرید و فروش فیش حج توسط سازمان حج و زیارت تعیین میشود و شما عزیزان باید به طور جدی در این کار و معامله بسیار خاطر جمع بوده و مواظب سودجویان باشید. شما عزیزان د هر کجای ایران باشید می توانید با سایتی که در قسمت بالا به شما معرفی کردین اقدام به خرید و فروش فیش حج کنید و به این سفر واجب مشرف شوید.

فیش حج تمتع

به طور کلی باید بگوییم مبلغی که برای خرید فیش حج تمتع ودیعه گذاری می شود را فیش حج تمتع می گویند که باید از مراکز معتبری همچون فیش حج خریداری شود.رفتن به حج یکی از مهم ترین وظایف اصول دین میباشد که بر هر مسلمانی واجب است. این وظیفه یکی از فروع دین اسلام میباشد.شما عزیزان اگر قصد حج تمتع دارید باید ابتدا به خرید فیش حج تمتع بپردازید. برای خرید میتوانید به وب سایت فیش حج در هرکجای ایران که هستید بپردازید.

فیش حج عمره

هیچ محدودیتی در حج وجود نداشته و در تمام ماه های سال قابل انجام است که شامل یک سری اعمال خاص است. این اعمال شامل احرام، طواف، نماز طواف، سعی بین صفا و مروه، تقصیره و … می باشد. فیش عمره برای حج عمره سندی است بر پرداخت ودیعه یکباره برای انجام حج عمره به عنوان پیش پرداخت که توسط شخص طرفدار سازمان حج و زیارت به شما عزیزان تحویل داده میشود. برای ثبت نام اولویت را برای کسی که فیش حج عمره را دارد آسان تر می کنند.دارندگان فیش حج عمره مفرده می توانند با شماره های درج شده در وبسایت فیش حج با ما در تماس باشند.

نکات مهم درباره فیش حج

از مراجعه به مراکزی غیر از دفاتر مجاز زیارت که دلالان خارج از پروسه مشخص شده فعالیت می کنند خودداری کنید.

معامله فیش حج را در دفتر اسناد رسمی انجام دهید.

قبل از خرید فیش حج از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

فیش های حج دارای اولویت اعزام متفاوت است. قبل از خرید فیش حج، اصالت فیش حج خود را استعلام کنید.

 شما فقط مجاز به خرید و فروش فیش حج در استان خود هستید.

در صورتی که ودیعه گذار حج فوت کرده باشد، وراث با داشتن مدارک لازم و گواهی قانونی انحصار وراثت می توانند نسبت به انتقال فیش حج سپرده شده اقدام کنند.

امکان خرید چند فیش حج به نام یک نفر وجود ندارد و به ازای هر کد ملی فقط یک امتیاز امکان پذیر است.

به عنوان وکالتی، می توانید چندین فیش برای یک کد ملی خریداری کنید. اما اگر وکالت دهنده بمیرد وکالت باطل می شود.

فیش حج فقط یک بار به افراد و برای بار دوم فقط به افراد و خانواده های درجه یک قابل انتقال است، بنابراین می توان آن را دو بار انتقال داد یک بار به دیگران و یک بار به اعضای درجه یک خانواده .

خرید فیش حج در تهران

اگر ساکن استان تهران هستید می توانید فیش حج تهران، فیش حج شهریار، فیش حج اسلامشهر، فیش حج پاکدشت، فیش حج دماوند، فیش حج شمیران، فیش رایا، فیش حج ورامین و فیروزکوه و دیگر شهر ها را  تهیه کنید. شما میتوانید با شماره های زیر با موسسه حج تمتع جهت خرید فیش حج تمتع  اقدام کنید. فروشنده و خریدار باید با مدارک اعلام شده در محل حضور داشته باشند.

مجموعه فیش حج با بیش از چندین دهه تجربه در تهیه انواع فیش های حج عمره و تمتع توانسته است با بالاترین کیفیت خدمات را به زائران عزیز ارائه دهد. تجربه و سابقه غنی ما بهترین خدمات را برای شما تضمین می کند. برای مشاوره کامل و تهیه فیش می توانید در هر زمان و مکان و در هر شهری با ما تماس بگیرید وو با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید. تلفن تماس 09195915703

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *